۱۳۹۴ فروردین ۲۹, شنبه

استاد غلامحسین بنان - رویای هستی



آهنگساز: حسینعلی ملاح ،ایرج محلوجی، منوچهر لشکری، مهدی مفتاح، محمود تاجبخش و ابراهیم منصوری


شاعر: اسمعیل نواب صفا

دستگاه: مرکب خوانی (بیات اصفهان، پرده گردانی به سه گاه و فرود دوباره به بیات اصفهان)

حسینعلی ملاح (ویلن)، ابراهیم سرخوش (تار) و محمود تاجبخش (ویلن)


رهبر ارکستر (در نخستین اجرا): روح الله خالقی

تاریخ اجرای اول: اوایل دهه سی خورشیدی


هستی چه بود؟، قصهٔ پر رنج و ملالی


کابوس پر از وحشتی، آشفته خیالی


ای هستی من و مستی تو، افسانه‌ای غم افزا


کو فرصتی که تا لذتی بریم از شب وصالی؟


ز هستی، نصیبم بود درد بی نهایت


چنان نی، ندارم سر شکوه و شکایت


چرایی غمین، اقامت گزین به درگاه می‌فروشان


گریز از محن، چو من ساغری بزن، ساغری بنوشان!


هستی چه بود؟، قصهٔ پر رنج و ملالی


کابوس پر از وحشتی، آشفته خیالی


ای دل، چه ز جانم خواهی؟، ای تن، ز چه جانم کاهی؟


ترسم که جهانی سوزد، از دل چو بر آرم آهی


به دلم نه هوس، نه تمنا باشد، چه کنم که جهان همه رویا باشد!


بگذر ز جهان همچون من، افشان به جهانی دامن


بزمم سیه اما سازد جمع دگران را روشن


هستی چه بود؟، قصهٔ پر رنج و ملالی


کابوس پر از وحشتی، آشفته خیالی


ای هستی من و مستی تو، افسانه‌ای غم افزا


کو فرصتی که تا لذتی بریم از شب وصالی؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر